#namig #visual identity  #brand applications

We were commissioned to find a suitable name and visual identity for this school of integral development and professional growth for young people of different age groups, from schoolchildren to university students.
 
The objective is to walk through the path of knowledge with young students to help them boost their personal abilities, make them reach their deepest goals and convert them into better citizens concerning to social environment.

Nos encargaron encontrar un nombre y una identidad visual adecuados para esta escuela de desarrollo integral y crecimiento profesional para jóvenes de diferentes edades, desde escolares hasta universitarios.

 

El objetivo es recorrer el camino del conocimiento con los jóvenes estudiantes para ayudarles a potenciar sus habilidades personales, hacerles alcanzar sus metas más profundas y convertirles en mejores ciudadanos en lo que respecta al entorno social.

We were commissioned to find a suitable name and visual identity for this school of integral development and professional growth for young people of different age groups, from schoolchildren to university students.
 
The objective is to walk through the path of knowledge with young students to help them boost their personal abilities, make them reach their deepest goals and convert them into better citizens concerning to social environment.
 

Naming

The Mark Program. The chosen name consists on a double lecture of a noun (mark) wich empowers remarkable meaning (to leave a mark) and at the same time contains in its acronym the concepts of motivation, abilities, respect and knowledge. Those are the fundamental pillars of the brand.

Nombre

The Mark Program. El nombre elegido consiste en una doble lectura de un nombre (Mark) que potencia un significado notable (dejar huella) y al mismo tiempo contiene en sus siglas los conceptos de motivación (M) , habilidades (A), respeto (R) y conocimiento (K), en inglés. Estos son los pilares fundamentales de la marca.

Visual identity

Based on moving modules and bold colors depicts the main principles in which the school articulates, focusing on concepts such us humanity, independence and adaptability.

Identidad visual

Basada en módulos móviles y colores llamativos representa los principios principales en los que se articula la escuela, centrándose en conceptos como humanidad, independencia y adaptabilidad.

Brand applications

Geometries in the shape of rectangles and color, are the pillars of the brand applications. The aim is to maintain the pedagogical approach in all applications and to emphasize the values of the brand.

Aplicaciones de marca

Las geometrías en forma de rectángulo y el color, son la base de las aplicaciones.
El objetivo es mantener el enfoque pedagógico en todas las aplicaciones y destacar los valores de la marca.